• 0

De 4 effecten van geurmarketing

Wat is geurmarketing?

Laat u niet beperken in uw communicatie naar uw klanten of bezoekers en prikkel al hun zintuigen. Terwijl ons visuele waarnemingsvermogen vooral geschikt is om kennis over te dragen, speelt reuk sterk in op geheugen en emotie. In de juiste combinatie versterken ze elkaar. Daar draait het om bij geurmarketing: een wereld creëren waar élk detail klopt en waar élk zintuig op de juiste manier wordt getriggerd.

In de hedendaagse marketing hebben tast, smaak, geur en geluid nauwelijks een plaats. Alle aandacht gaat naar het visuele, terwijl 75% van onze emoties bepaald wordt door wat we ruiken. Het doel van marketing is net de juiste emoties oproepen. Tijd dus voor geurmarketing.

4 effecten van geurmarketing:

  1. POSITIEVE SFEER
    Waar we ook zijn, geur is het eerste wat we opmerken. Het zet dan ook meteen de sfeer. Waar het lekker ruikt, voelen we ons prettig. En als we ons prettig voelen, staan we open voor nieuwe indrukken en ontmoetingen.
  2. OMZETSTIJGING
    Een sfeer creëren die de koopbereidheid stimuleert of de eetlust opwekt… als dat nu eens zou kunnen. Wel, het kan! Ontdek de kracht van geur en geef uw omzet een boost.
  3. ONTSPANNEND
    Schrik voor de prik? Stress op het werk? Bepaalde geuren hebben een rustgevend en ontspannend effect.
  4. NEUTRALISEREND
    Niet alle geurtjes ruiken even lekker. Met een krachtige mix van welriekende aroma’s neutraliseert u onaangename geuren.

Ontdek onze 4 bestsellers

  • Ontdek meerToevoegen aan winkelmandje
  • Ontdek meerToevoegen aan winkelmandje

    Sweet Dreams – Dispenser (100ml) met olie

    Aanbieding!
    52,50 38,99
  • Ontdek meerToevoegen aan winkelmandje

    Fresh Linen – Dispenser (100ml) met olie

    Aanbieding!
    52,50 38,99
  • Ontdek meerToevoegen aan winkelmandje

    Wine Grape – Navulling (350ml)

    Aanbieding!
    90,00 69,99